Список зарахованих учнів до 1 класу 2021-2022 н.р.

 1. Болехан 

 2. Бевз

 3. Долгих

 4. Дідик

 5. Панфілова

 6. Телешова

 7. Франкевич


ІНФОРМАЦІЯ ПРО КІЛЬКІСТЬ ВІЛЬНИХ МІСЦЬ

Станом на 01.06.2021 року є 19 вільних місць.

Звіт

директора Новокиївської  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Атрощенко Н.М.

 

     Відповідно  до Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю    директор школи звітує про   персональний внесок та внесок педагогічного коллективу у підвищення рівня організації навчально-виховного процесу та створення належних умов для забезпечення рівного доступу для здобуття якісної освіти за 2019-2020 навчальний рік

      Новокиївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів здійснює діяльність відповідно до державних законодавчих актів Конституції України, Закону України “Про освіту”, Державній національній програмі “Освіта. Україна ХХІ століття”, Національній доктрині розвитку освіти, Концепціях національного, громадського виховання особистості в умовах розвитку української державності та інших документах. Освіта є унікальною галуззю за масштабом і впливом на життя кожної людини і розвиток держави.05.09.2017 року прийнято новий Закон України «Про освіту», який регулює суспільні відносини щодо реалізації кожною людиною права на освіту, прав та обов`язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь в їх реалізації, а також визначає компетенції державних органів та органів місцевого самоврядування в галузі освіти.

   Законом сформульовано мету освіти:

-          всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей; формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей;

-          виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;

-          збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.

Виходячи з цих документів педагогічний колектив ставить завдання:

1.      створення умов для розвитку і самореалізації кожної особистості як громадянина України, формувати покоління здатні навчатися впродовж життя, створювати й розвивати цінності громадського суспільства:

2.      удосконалення системи управління школою, системи методичної роботи;

3.      - створення належного освітнього середовища для учнів початкових  та десятого класів, які навчатимуться за новим Державним стандартом через удосконалення матеріально-технічної бази навчальних кабінетів, початкової школи, зокрема.;

4.      - підвищення ефективності роботи педпрацівників, якості та результативності навчальної діяльності учнів;

5.      - підвищення рівня участі педагогів у фахових конкурсах;

6.      - організація співпраці з батьками;

7.      - підвищення ефективності роботи школи на рівні району;

8.   - висвітлення роботи школи на веб-сайтах.

 

1.Виконання Закону про освіту.

На початок 2019-2020 н.р. – 91 учень

   На кінець 2019-2020 н.р. - 85 учнів

 

2.Організація гарячого харчування.

    Для повноцінного розвитку дітей гаряче харчування вкрай необхідне.

u     Харчування організовано на базі шкільної їдальні

u     За бюджетні кошти харчуються:

u     Учні 1-4 класів – 40 чоловік

u     Учні із малозабезпечених сімей – 3 чоловіка

u     Вартість харчування 13.00грн

u     За кошти батьків

u     Учні 5-11 класів

u     Вартість харчування 5-6 грн

u     Постачальник Ритм м.Херсон

 Головне завдання:

-          забезпечити 100% гарячим харчуванням учнів 5-9 класів;

-          залучати спонсорські кошти с/г виробників, батьків;

-          робити заготівлі продуктів: соління, квашення.

3.Матеріально-технічний стан. Фінансове забезпечення.

 Будівля школи: два шкільні корпуси, котельня, їдальня, туалет знаходяться на балансі районної ради і фінансуються із районного бюджету.

   Фінансування йде на паливо, сплату за електроенергію,  класні журнали, крейду, медикаменти, дезинфікуючі засоби.

№ з\п

Назва

подарунки

бюджет

батьки

1

Ігровий набір Six Bricks 1 клас

 

186.00

 

2

Комплект меблів 1 кл (Агрокапітал)

16450.00

 

 

3

Умивальник (Агрокапітал)

1550.00

 

 

4

Матеріали для ремонту школи

 

 

6075.60

5

Огорожа для школи

 

150000.00

 

6

Ноутбук вчителю 1 класу

 

13356.00

 

7

Парти і стільці антисколіозні шкільні 1-місні

 

16830.00

 

8

Дидактичний матеріал 2 клас

 

15190.76

 

9

Електродуховка

1200.00

 

 

10

Електром`ясорубка

1105.00

 

 

11

Принтер

6300.00

 

 

12

Ноутбук

8000.00

 

 

13

Дошка класна

3260.00

 

 

14

Тюлі

1100.00

 

 

15

Тумбочка

900.00

 

 

16

Стенд «Державна символіка»

1600.00

 

 

17

Стенд «Небесна сотня»

450.00

 

 

18

Стенд «Учнівське самоврядування»

1150.00

 

 

19

Стенд «Державна символіка»

680.00

 

 

20

Стенд «Життя школи»

1300.00

 

 

21

Роутер

1600.00

 

 

22

Біндер

250.00

 

 

 

Також благодійна допомога обласного депутата Боднар Н.О., та депутата районної ради Кареліна М.В.

 

4.Кадрове забезпечення. Педагогічний потенціал.

Розподіл за віком

Кількість

педагогічних працівників

% від загальної

кількості

до 30 років включно

2

15%

31-40 років

2

15%

41-50 років

1

8%

51-54 років

3

23 %

55-60 років

4

31 %

Понад 60 років

1

8%

Розподіл педагогічних працівників за стажем педагогічної роботи:

  • до 3 –х років – 1 (8%)
  • від 3 до 10 років – 3  (23%).
  • від 10 до 20 років – 1(8%)
  • більше 20 років – 8 (61%)

Кваліфікаційна

категорія

Кількість

педагогічних працівників

% від загальної

кількості

Спеціаліст

5

38%

ІІ категорія

1

8%

І категорія

3

23%

Вища категорія

3

23%

 

 Самоосвіта вчителів

Педагогічні працівники брали участь у вебінарах організованих Цифровим видавництвом МСFR, Всеосвіта, «На Урок»: Атрощенко Н.М., Шевченко Г.В. «Організація роботи школи в умовах карантну: нормативні орієнтири», «Як розробити систему забезпечення якості освіти у школі», «Самооцінювання освітніх і управлінськихпроцесів заклдаду загальної середньої освіти».

- Волочай Т.В. «Лепбук як інструмент реалізації практичного та творчого навчання», «Розвиток уяви як складової творчого мислення молодших школярів», «Розвиток різних видів памяті в початкових класах НУШ», «Підтримка дітей з особливими освітніми потребами: практичні поради», «Ігрові педагогічні прийоми: як пробудити в учнів інтерес до навчання?».

- Ткачук Л.М. «Використання елементів ТВВЗ – педагогіки на уроках біології».

- Подвіженко Н.М. «Організація навчання та дозвілля під час карантину. Корисні матеріали на допомогу педагогу», «Глобальне тестування на національній онлайн платформі «Дія» з цифрової  грамотності».

 

-Дурова Н.В. «Практичні поради щодо організації дистанційного навчання під час карантину».

- Щербина О.М. «Розвиток соціальних навичок у дітей: ігри та вправи», «Формування оцінювання як засіб підвищення ефективності освітнього процесу», «Проблеми дисципліни в освітньому середовищі», «Як дітей навчити вчитись: ігрові інструменти та прийоми», «Онлайн – тести: варіанти завдань для ефективної взаємодії», участь у Всеукраїнському онлайн – курсі «Цілісний творчий розвиток дітей при вивченні української мови та літератури в 3 класі на засадах НУШ», участь у районній конференції на платформі «Zoom». Створила та використала інтерактивний онлай-тест з ЯДС «Державні символи України» (13 переможців).

- Присліпська С.В. «Використання Google Classroom для організації високотехнологічного навчання», «Практичні поради щодо організації дистанційного навчання під час карантину», «Гіперактивні та неуважні школярі – це РДУГ чи проблеми виховання».

- Оцирклевич Н.І. «Ефективні шляхи підготовки до ЗНО», методичний семінар-практикум при МОІППО.

- Шевченко Г.В. «Розвиток соціальних навичок у дітей: ігри та вправи».

 

Вчителі школи брали участь різноманітних заходах, які проводили МОІППО: Атрощенко Н.М. і Подвіженко Н.М.  семінар «Дитина в сучасному медіапросторі», Присліпська С.В. науково-методичний семінар «Мовно-літературна освіта в Новій українській школі: від знань до компетентностей. Підготовка до ЗНО», (МОІППО, творче обєднання «Соняшник», УЦОЯО).

     Педагоги  працюють над підвищенням кваліфікаційного рівня. Виконується графік курсової перепідготовки. Пройшли курсову перепідготовку на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти вчителі які працюють в умовах Нової української школи, а саме:  вчитель англійської мови, який викладає у 3-4 класах Оцирклевич Н.І. Проходять курсову перепідготовку керівник школи Атрощенко Н.М. і вчитель інформатики Отрода В.В, для роботи в умовах НУШ. Багнюк В.Я., вчителів зарубіжної літератури і російської мови. По модулям Ткачук Л.М., вчитель біології, «Метод моделювання в освітньому процесі з біології», Куштим Т.О., вчитель початкових класів «Формувальне оцінювання навчальних досягнень молодших школярів від експерименту до практики».

    Проходять чергову атестацію. У 2019-2020 навчальному році атестовано дистанційно( в зв’язку з карантином) Атрощенко Н.М.,вчителя історії та правознавства, директора школи, Шевченко Г.В., вчителя початкових класів, заступника директора з навчально-виховної роботи, Куштим Т.О. вчителя початкових класів, Волочай Т.В., вчителя початкових класів  Ткачук Л.М. вчителя біології. Рішення  шкільної атестаційної комісії Центральної ЗОШ І-ІІІ ступенів наказ № 4-к від 23.03.2020р:      

1.Продовжити на пять років термін дії кваліфікаційної категорії «спеціалість першої категорії» Шевченко Галині Володимирівні, вчителю початкових класів, Куштим Тетяні Олександрівні, вчителю початкових класів.

2.Підтвердити встановлення 11 тарифного рзряду Волочай Тетяні Василівні, вчителю початкових класів.

3.Встановити 11 тарифний розряд Ткачук Людмилі Миколаївні, вчителю біології.

Рішенням районної атестаційної комісії відділу освіти Снігурівської РДА наказ від 08.04.2020р №11:

4.Продовжити на пять років термін дії кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» та педагогічного звання «старший учитель» Атрощенко Надії Миколаївни.

5.Відповідають займаній посаді директор школи Атрощенко Н.М. та заступник директора з навчально-виховної роботи Шевченко Г.В.

 

5.Організація навчально-виховного процесу.

 Працювали за затвердженою структурою навчального року, режимом роботи, кожним вчителем розроблені та затверджені календарно-тематичні плани.

 Оцінювання навчальних досягнень здійснювалося згідно Критерій оцінювання навчальних досягнень.

 Заведена і велась шкільна документація – журнали, щоденники, особові справи.

 Працювали над проблемною темою: «Підвищення рівня професійної майстерності педагога як умова всебічного розвитку учнів та формування ключових компетентностей успішної особистості випускника школи».

 Педагогічний колектив працював над впровадженням елементів інноваційних технологій. Уроки проводились різні за формою і змістом. Використовували матеріальну базу школи, мультимедійні призентації, кінофільми.

 

На засіданнях розглядались такі питання:

-          НУШ – нова педагогічна реальність. Чотири кити НУШ. Педрада-дослідження;

-          Внутрішня система забезпечення якості освіти . Педрада- практикум ;

-          Стем – освіта: впровадження та перспективи розвитку;

-          Розвиток початкової школи в контексті завдань Нової української школи;

-          Організація харчування у школі;

-          Обмін досвідом. Творчий звіт учителів, які атестуються.

       -   Проведено обговорення та вибір підручників для 3, 7 класів.

   Дієвою формою обміну досвідом було проведення показових уроків, предметних тижнів: української мови та літератури – Присліпська С.В., географії – Стецун Ю.С., англійської мови – Оцирклевич Н.І., хімії і біології – Ткачук Л.М., історії Атрощенко Н.М. відкритих виховних годин, різних заходів, свят.

         На батьківських зборах директор школи проводила навчання і знайомила батьків з нормативною базою навчально-виховного процесу школи:

-          Проведення державної підсумкової атестації

-          Нова українська школа.

-          Батьківські збори майбутніх першокласників.

-          Правові засади відповідальності батьків у процесі виховання дітей.

-          Булінг серед дітей.

-          Права дітей.

 

6.Шкільна бібліотека

    Чітку  і злагоджену роботу навчально-виховного процесу забезпечує  шкільна бібліотека. В ній  шкільна лікарня для книжок, зібрано довідкову літературу, оформлено постійно діючі стенди. Збагачує кругозір, виховує учнів бібліотекар Стецун Л.П. через проведення змістовних позакласних заходів, бібліотечних уроків, голосні читання. Разом з педагогом-організатором, вчителями предметниками, класними керівниками проводяться змістовні виховні заходи. Підтримується тісний зв'язок зі сільською бібліотекою, дитячим садком.

Виставки                                                                                                                                                                 «Моя країна – Україна», «Миколаївщина – моя маленька Батьківщина», виставка – портрет « Педагог за покликом серця»,  «Козацька слава не вмре, не загине!», «Здоров’я людей – головний скарб нації», «Краса і загадковість рідної землі», «Стоп! Булінг!»,«Письменники – ювіляри», «Дзвони пам’яті», виставка-реклама нових надходжень, «Книжкові новини – для кожної людини», виставка-огляд «Книг веселі сторінки», виставка-казка «На лісовій галявині чарівних казок», «  Афган прописаний у серці», до Дня Гідності України, «Свіча Пам’яті».

Участь  у  квестах, які були присвячений  до Дня партизанської слави, до Дня Соборності України під гаслом «Одна єдина Соборна Україна», бібліоетюд «Олівець малювець», книжкові – інсталяції до дня української мови та  писемності «Словники – скарбниця української мови», « Мови ніжний голос», бібліошопинг « Вчимо українську мову», до річниць пам’яті  Тараса Шевченка, Лесі Українки  тощо. Учні залюбки малюють, створюють колажі пов’язані з визначними датами це  «Магія зимових свят», «Новорічний дивограй», «Одна єдина Соборна Україна» тощо.

      Щомісяця бібліотекар школи і бібліотечний актив «Друзі книги» перевіряють                                                                                                                              стан підручників. Таких рейдів відбулося за минулий рік 6. Підбито підсумки  акції  «Живи, книго!». В бібліотеці постійно працює «Книжкова лікарня».

На допомогу батькам створена тека на тему: « Читання і бібліотека у житті вашої дитини».

      З 12 березня  2020 року  розпочався карантин, але робота шкільної бібліотеки не зупинилася. Був розроблений індивідуальний план під час карантину. В онлайн режимі проводилося інформаційне забезпечення виконання плану. Учням та батькам були надіслані  віртуальні виставки, презентації, анкетування, повідомлення про бібліотечну інформацію. Прикладом є: Свято Останнього Дзвоника, «Ми за вами сумуємо», до Дня української вишиванки флешмоб « Вишиванка єднає українців», флешмоб присвячений Дню матері: « Нехай святиться ім’я твоє…», різноманітні віртуальні книжкові виставки місцевих авторів Віри Марущак та Людмили Чижової тощо.    

                                                                                                                          

7.Робота з обдарованою молоддю.

Протягом 2019-2020 навчального року педагоги школи спонукали учнів до участі в різноманітних творчих та інтелектуальних конкурсах.

u     учні брали участь у міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру»- 2-6 кл. – 17учнів

u     історичному конкурсі «Лелека»- 5 учнів, вчитель Атрощенко Н.М..

u     природничий конкурс «Колосок» - 59 учнів, вчитель Ткачук Л.М.

 

Районні конкурси:

u     Обласний конкурс-виставка «Новорічна композиція» - 2 місце Брюква Поліна 7 кл.; вчитель Подвіженко Н.М..

u     Обласний конкурс-виставка «Український сувенір» - учасник Ткачук Юрій 5 кл.; вчитель Подвіженко Н.М..

u     Обласний конкурс декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» - 2 місце Никитюк Ніка 7 кл; вчитель Подвіженко Н.М.

u     Обласна акція «Корисні переселенці» Щербина Анастасія 11 клас, вчитель Ткачук Л.М.

Інтернет – олімпіади «Всеосвіта» і «На урок»

u     Щербина О.М., вчитель початкових класів 2 клас українська мова 7 учасників Диплом І ступеня,

u     Присліпська С.В. українська мова 9 клас 2 учня, 7 клас – 3 учня;

u     Багнюк В.Я , українська мова 8 клас – 1 учень;

u     На сайті «НаУрок»:

u     Атрощенко Н.М. історія України 11 клас 4 учні, 7 клас – 5 учнів.

u     Подвіженко Н.М. трудове навчання 9 клас – учень;

u     Волочай Т.В. , вчитель початкових класів, 1 клас, математика – 6 учнів, Я досліджую світ – 6 учнів, українська мова і література – 6 учнів;

u     Ткачук Л.М., з біології 15 учнів, хімії – 8 учнів;

u     Дурова Н.В. з математики 5 клас – 7 учнів (Диплом І ступеня – 4 учні, Диплом ІІІ ступеня – 2 учні, учасники – 1 учень), 6 клас – 3 учні учасники, 7 клас – 4 учні учасники;

u     Щербина О.М., вчитель початкових класів 2 клас, математика 4 учні, ЯДС 13 учнів, українська мова і читання – 2учнів.

 

8. Виховна робота

Провідною ідеєю системи виховної роботи школи є виховання активної творчої особистості, самовдосконалення, збагачення культурного та інтелектуального потенціалу як найвищої цінності нації. Важливе місце посідає патріотичне виховання.  Працюючи над концепцією виховного закладу, педагогічний колектив організував і проводить різноманітні виховні заходи.

Проведено:

-          Флешмоб «Вшануймо Тараса Шевченка».

-          Літературна година і бібліотечний урок «Душею щедра Українка» до 149 –ї річниці від дня народження Лесі Українки.

-          До Дня рідної мови

-          День безпечного Інтернету «Разом для найкращого Інтернету».

-          До річниці Небесної сотні.

-          Участь у Всесвітньому дні читання вголос.

-          Квест «Україна – це ми» до Дня соборності України.

-          Відзначення Дня села, людей похилого віку.

-          ХХ Міжнародний конкурс з української мови імені Петра Яцика.

-          Акція «16 днів протии насильства».

-          Кольоровий тиждень у початкових классах.

-          Єдиний національний урок «Безпечна країна».

-          Квест до «Дня української писемності та мови».

-          Участь у Всеукраїнському диктанті національної єдності.

-          Конкурс риторів «Заговори, щоб я тебе побачив».

-          День українського козацтва. Посвята в козачата.

-          День самоврядування.

-          Історична гра-квест до Дня партизанської слави «Україна – земля героїчного народу».

-          Всесвітній день миру.

-          День памяті жертв Голодомору.

 -    Трудові акції: «П’ять картоплин», «Валентинка воїну АТО», малюнки воїнам АТО до Дня Святого Миколая, збір солодощів та канцелярського приладдя воїнам АТО.

-           

9.Контроль за станом здоров'я.

Контроль за станом здоров’я здійснює шкільна медична сестра Ткачук Л.М. та медсестри ФАПів с.Новокиївка та с.Богородицьке.

Проводиться ціленаправлена медико-профілактична робота.

10. Щодо  роботи  зі зверненнями громадян.

Письмових звернень до директора школи не поступало, а звернення які поступали в усній формі вирішувалися відразу і позитивно.

 

 

 Директор  Надія АТРОЩЕНКО

Список зарахованих учнів до 10 класу на 2020-2021 навчальний рік

1. Грінченко

2.Колеснік

3. Мелінчук

4. Лазаришина

5. Присліпський

Інформація про кількість вільних місць

Станом на 01.06.2020 року є 19 вільних місць.


Список зарахованих учнів до 1 класу 2020-2021 н.р.

1. Граділь

2. Коваль

3. Костенко

4. Коцулим

5. Присліпська

6. Таран


Інформація про кількість вільних місць

Станом на 03.06.2019 року   є 15 вільних місць.

 

 

Cписок зарахованих  учнів до  1 класу 2019-2020 н. р. :

1.Бевз

2.Долгих

3.Дуров

4.Кіріяк

5.Колеснік

6.Мелінчук

7.Овчаренко

8.Рибальченко

9.Розгон

10.Франкевич

 

 

 

Директор                                                                               Н.АТРОЩЕНКО

 

 


Загальні поради батькам першокласників

 

1.     Вранці будіть дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом.

2.     Не згадуйте вчорашні прорахунки, особливо мізерні, не вживайте образливих слів.

3.     Не підганяйте її, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви цю проблему не вирішили – провини дитини у цьому немає.

4.     Не відправляйте дитину до школи без сніданку: там вона багато працює, витрачає сили, потребує поповнення енергії. Коли щось не виходить, порадьтеся з учителем, психологом.

5.     Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів без подібних застережень: «Дивись, поводься гарно!», «Щоб не було поганих оцінок» тощо. У дитини попереду важка праця.

6.     Зустрічайте дитину спокійно, не ставте їй тисячу запитань, дайте їй розслабитись (згадайте, як вам тяжко після важкого робочого дня).

7.     Коли дитина збуджена і хоче з вами чимось поділитись, не відмовляйте їй у цьому, вислухайте, на це ви не витратите багато часу.

8.     Якщо дитина замкнулась, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді вона все сама розкаже.

9.     Зауваження вчителя вислуховуйте без дитини.

10. Вислухавши, не поспішайте сваритися. Говоріть з дитиною спокійно.

11. При спілкуванні з дитиною не вживайте вислову: «Якщо ти будеш добре вчитись, то …». Часом умови ставляться важкі – і тоді ви опиняєтеся у незручному становищі.

12. Протягом дня знайдіть (намагайтеся знайти) півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.

13. У сім’ї повинна бути єдина тактика спілкування всіх дорослих з дитиною. Всі суперечки щодо виховання дитини вирішуйте без неї. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.

14. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини, коли щось турбує її: головний біль, поганий настрій. Найчастіше це об’єктивні показники втоми, перевантаження.

15. Пам’ятайте, що діти люблять казки, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Не лінуйтесь подарувати це для них. Це їх заспокоїть, зніме денне напруження, допоможе спокійно заснути і відпочити.

 

16. Не нагадуйте перед сном про неприємні речі, про роботу. Завтра новий трудовий день – і дитина повинна бути готова до нього. А допомогти в цьому їй повинні батьки своїм доброзичливим ставленням. Чекати ж якогось дива, радісних поривів душі, доброти треба терпляче, відшукуючи ці риси в дитині, постійно заохочувати її. 


Якою ви повинні відпускати дитину до школи

§  Учень повинен приходити до школи чистим: із чистими руками, шиєю, обличчям. Нігті на руках повинні бути коротко обрізані, волосся охайно розчесане.

§  Учень повинен одягатися в чисту, охайну учнівську форму. Взуття повинно бути начищеним, чистим.

Що повинно бути у портфелі

§  Учень повинен мати при собі чисту носову хусточку.

§  У портфелі мають бути акуратно складені речі, потрібні для занять на цей день.

§  Книжки слід обгорнути. На обгортці має бути надпис: предмет, прізвище учня, клас та номер школи.

§  Щоб зошити мали охайний вигляд, потрібно класти їх у папку.

§  Олівці, ручки покладіть у пенал.

§  Стежте за тим, щоб звечора все було готове до навчального дня і в портфелі не було нічого зайвого.